Faceți căutări pe acest blog

joi, 10 noiembrie 2011

De-ale dintilor, eritemelor & company

Joy are 1 an si 10 luni si in afara de ultimele 4 masele, toata dantura:) E foarte dornica sa o foloseasca si isi arata dintii fericita cand o rugam, ca sa ii facem poze:)

Fiecare dintisor sau masea au insemnat cel putin o saptamana de nedormit a noastra si chin mare pentru ea.

Dupa un anumit timp am inceput sa observam semnele si sa reusim sa ii mai alinam durerile. Bineinteles, mult stimatii dinti nu cresc decat noaptea:)

Primul semn a fost umflarea gingiilor. A urmat aparitia unor puncticele albe pe gingie cam cu 2 zile inainte de a crapa dintele. In cele doua zile era forfota cea mai mare noaptea.

Al doilea semn important a fost aparitia unei iritatii severe in zona scutecului. Cu eritemul am avut de tras cel mai mult , pentru ca aparea cu 5 zile inainte de iesire dintelui si trecea la 5 zile dupa. Am inceput prin schimbarea scutecelor cu unele cu mai putin clor. Am cumparat marca Alana de la DM si a fost ok. Am gasit intre timp am gasit scutecele refolosibile si sunt incantata. Am mai avut o tentativa de a folosi scutece refolosibile dar nu ne-au placut la fel de mult ca si cele facute de Ioana.

Dupa acest pas au urmat cremele. O sa mentionez doar tratamentele care la noi au functionat:

Usturimea se calmeaza prin clatirea zonei dupa fiecare schimbat de scutec cu ceai de musetel si bicarbonat. Solutia se prepara de dimineata, intr-un vas de 2 litri si se adauga cam 3-4 lingurite de bicarbonat la ceai. Calmarea este foarte rapida si va da vreme sa ii puteti imbraca la loc.

Baita de seara am facut-o in ceai de pelin cu galbenele. Faceam ceai in cea mai mare oala din casa, cam 5-6 litri. Adaug jumatate cantitate de pelin, jumatate galbenele. Se lasa la infuzat cam 20 de minute, dupa care se poate strecura si turna in cadita copilului. Se face cam cu 2 ore inainte de baie ca sa se raceasca. Rezultatele au fost minunate si eritemul se ducea in intregime dupa 2 zile de asemenea bai.

Cremele si uleiurile care le-am folosit alternativ sunt:
- Crema galbenele;
- Crema galbenele cu propolis;
- Ulei catina (atentie pateaza dar cicatrizeaza repede si bine zona);
- Ulei argan;
- Ulei migdale dulci.
- Crema preparata in farmacia cu nistatin.

Cremele le-am folosit alternativ, cand una din ele nu mai functiona treceam la urmatoarea si tot asa.

Crema cu nistatin este indicata cand copilul ia antibiotice si candida se dezvolta in corp si provoaca iritatiile respective.

Ce a functionat la Joy pentru calmarea durerilor de dinti?

- Alaptatul. Sanul a fost panaceul universal pentru toate durerile. Alinarea se produce la nivel psihic si copilul se simte mai in siguranta si protejat daca e la sanul mamei. Asociati fraza mea cu imbratisarea cuiva cand va simtiti rau.

- Chamomila CH7 - 4 bilute de 4-5 ori pe zi.

- Dentinox am gasit. Am inteles ca ar mai fi Orajel care a dat rezultate bune.

- Nurofen in noptile cand stiam ca urmeaza sa iasa dintii, ca sa se poate odihni putin. Panadolul nu are fectul antiinflamator al nurofenului si e mai indicat.

Cea mai grava urmare a iesirii dintilor/caninilor a fost lipsa poftei de mancare. Efectiv au trecut saptamani in care ea a baut lapte si a ciugulit din cand in cand cate ceva. Disperarea mea era nemasurata, ea continua sa slabeasca si neuronii mei isi gaseau sfarsitul cu fiecare lingurita refuzata.

Am o prietena buna care zice sa iti alegi bataliile. Dupa 1 luna de disperare, am decis sa o las sa manance ce doreste, cand doreste. A continuat sa aleaga putin dar parca mai mult decat la orele fixe. Asa ca am ales: batalia asta nu vreau sa o port!! Au iesit caninii si miraculos a inceput sa manance! In 3 saptamani a recuperat tot ce a pierdut in cele 2 luni de mofturi si chin!!

Tam tam:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu